اید‌ه های طلایی برای معاونان مد‌رسه چهارشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۳ 21:0

ایده های طلایی برای معاونان مدرسه

آنچه در كار معاونت بسیار مهم است، اهداف و برنامهریزی در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش میباشد و به نظر من، محورهای اصلی خلاقیت و نوآوری در برنامههای معاونان آموزشی مدارس شامل محورهای ذیل میباشد:

1- مدیریت برنامههای آغازین



ادامه مطلب
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نوسازی‌ و نوآوری‌ در آموزش‌ و پرورش‌ جمعه شانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:25

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نقش مشارکت اولیا در امور مدرسه جمعه شانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:9

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدارس هوشمند پنجشنبه پانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:20

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

موانع كارآمد شدن مدارس پنجشنبه پانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:18

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدیریت در مدارس کارآمد پنجشنبه پانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:17

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

ارکان مدرسه ی کارآمد پنجشنبه پانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:17

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدرسه ی کارآمد پنجشنبه پانزدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:16

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نظم و انضباط در مدرسه دوشنبه دوازدهم اسفند ۱۳۹۲ 20:32

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

ویژگی های یک مدرسه موفق یکشنبه یازدهم اسفند ۱۳۹۲ 15:6


نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدیریت سایه چهارشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۲ 18:26

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

توصیه های مهم در مدیریت جمعه بیست و هفتم دی ۱۳۹۲ 13:31

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

اید‌ه های طلایی برای معاونان مد‌رسه چهارشنبه بیست و پنجم دی ۱۳۹۲ 10:22
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

اولين روز دبستان شنبه بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۱ 1:38

اولين روز دبستان

اولين برخورد با يك نفر، يك مكان يا يك شي، مهم‌ترين و اساسي ترين ذهنيتي است كه مي توان از آن كس و مكان داشت. كودك با اولين برخورد با معلم، محيط آموزشي و كادر اداري دبستان در ذهنش به دنبال مأمن و پناه مي گردد تا از اضطراب و نگاه‌ ها در امان باشد و نيازمند شخصي است كه به او اعتماد كند و ارتباط برقرار نمايد. بنابراين در روز اول ورود به دبستان بايستي با ايجاد شرايط خاص و نشاط آور، اين دلهره و اضطراب را از كودك دور كرد تا او خود را به عنوان يك كودك و يا دانش‌آموز موفق به ديگران معرفي كند و از ارتباط با ديگران احساس لذت نمايد.

براي اين كار دو نوع شرايط را مي‌توان در نظر گرفت:

1- معنوي و عاطفي:

الف- استفاده از زبان بدن، چرا كه مهم ترين مهارت هاي كلامي نه از زبان بلكه از بدن سرچشمه مي‌گيرد و نيمي از صحبت رو در رو غير كلامي (زبان بدن) است. زبان بدن عبارت است از: لبخند، تماس چشمي، تكان دادن سر و دست و پا، لمس و نوازش كردن و بازوان گشاده و آغوش باز.

ب- گفت ‌و گو و خوش ‌آمد گويي.

پ- دست دادن به بچه‌ها و نوازش كردن آنها.

ت- صحبت كردن و گوش دادن به حرف هاي آنان و معرفي خود و پرسيدن نام آن‌ها

ث- گفتن جملات عاشقانه و لطيف (سلام عزيزم- چقدر تميزي- من شما را دوست دارم و ...)

2- مادي:

الف- آب پاشي محيط آموزشي و كوچه و خيابان

ب- ايجاد فضاي سبز با گلدان‌هاي طبيعي و مصنوعي

پ- تزئين آموزشگاه با تورهاي الوان و كاغذ رنگي و ...

ت- پخش موسيقي محلي و كودكانه و شاد

ث- تهيه‌ جوايزي يك‌جور و شيريني جات

ج- دعوت از شخصيت‌هاي محلي، اداري، آموزشي و اوليا

چ- خوش ‌آمد گويي توسط كادر اداري و آموزشي

ح- ساعات آموزشي روز اول از دو ساعت بيشتر نشود


برچسب‌ها: اولين روز دبستان
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

پیشنهاد هايي براي كارآمد شدن مدارس جمعه سوم شهریور ۱۳۹۱ 0:0

 پیشنهاد هايي براي كارآمد شدن مدارس

 برای تبدیل مدارس به مدارس کارآمد، موارد زیر پیشنهاد می شود:

1 – قائل شدن نقش فعال و سهم مناسب برای گردانندگان مدرسه در زمینه ی اتخاذ تصمیم هایی که به مدرسه مربوط می شود.

2 – مشخص کردن حدود وظایف مدرسه در زمینه ی مسائل آموزشی و تربیتی.

3 – فراهم ساختن امکان انتخاب مدیران شایسته توسط معلمان.

4 – ایجاد فرصت مناسب برای والدین، به منظور شرکت در تدوین خط مشی و روش اداره ی مدرسه.

5 – توجه به اهمیت نقش رسانه ها در تبیین اهداف سیاست مدرسه محوری و جلب مشارکت و همیاری مردم.

6 – تدوین برنامه های آموزشی ضمن خدمت در زمینه ی مشارکت جویی و مدرسه محوری.

7 – ایجاد نگرش و تفکر نظام مند در عوامل مدرسه، به منظور دسترسی به درک مشترک از موضوع.

8 – مطالعه، پژوهش و بررسی تجربه های دیگر کشورها د ر زمینه ی مدارس کارآمد به منظور شناخت این مدارس و استفاده از تجارب آنها.

9 – ایجاد نظام ارزشیابی مستمر و دقیق از برنامه ها در رسیدن به هدف های مورد نظر.

10 – آماده سازی روانی همه ی مخاطبان (مدیران، معلمان، اولیا و دانش آموزان...) و تقویت باور های دینی و نگرشی در آنان برای پذیرش مشارکت.


برچسب‌ها: پیشنهاد هايي براي كارآمد شدن مدارس, كارآمد شدن مدارس
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

موانع كارآمد شدن مدارس جمعه یکم اردیبهشت ۱۳۹۱ 1:37

 موانع كارآمد شدن مدارس

موانعی که در راه تحقق مدارس به مدارس کارآمد وجود دارد و مانع از رسیدن مدارس به مدارس کارآمد می گردد، و می توان آنها را با زمینه سازی و برنامه ریزی برطرف ساخت، عبارتند از:

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدیریت در مدارس کارآمد چهارشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۱ 20:30

 مدیریت در مدارس کارآمد

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

ارکان مدرسه ی کارآمد چهارشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۱ 0:15

ارکان مدرسه ی کارآمد

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدرسه ی کارآمد دوشنبه بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۱ 3:33

مدرسه ی کارآمد

 

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

اتاق شادي در مدارس یکشنبه بیست و یکم اسفند ۱۳۹۰ 21:11

پيشنهادي از يك همكار:

اتاق شادي در مدارس

هيجان عاملي پنهاني در درون نوجوان است كه تخليه آن سلامت و بهداشت روحي و جسمي او را تامين مي‌كند. دويدن، خنديدن، جيغ زدن، جست و خيز و شوخي با همسالان در يك فضاي بسته و امن به دور از بايدها و نبايدها و حضور مقررات، به شادابي و سرحالي نوجوانان در طول روز و آرام و قرار او در كلاس درس بسيار كمك مي‌كند. شادي و آرامش مكمل ....

http://baranemehr.persiangig.com/Edame-matlab.gif


ادامه مطلب
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نقش کتابخانه هاي آموزشگاهي در يادگيري دانش آموزان

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نظم و انضباط در مدرسه سه شنبه نهم اسفند ۱۳۹۰ 11:54

نظم و انضباط در مدرسه

نظم در لغت به معنای آراستن، برپا داشتن، ترتیب دادن کار و... و در اصطلاح نظامی به معنای پیروی کامل از دستورهای نظامی است.

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

وظايف اخلاقي و سياسي حاكمان در قبال مردم دوشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۰ 1:49
وظايف اخلاقي و سياسي حاكمان در قبال مردم

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

عوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در كلاس درس

وضعیت فیزیکی کلاس:

یکی از عوامل مؤثر در نشاط دانش آموزان وضعیت فیزیکی کلاس می باشد. فضای فیزیکی شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان است.

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مديريت سايه سه شنبه چهارم مرداد ۱۳۹۰ 19:2

 

مديريت سايه

مديريت سايه شكلي از اعمال مديريت است كه دستور دهنده واقعي حضور فيزيكي مشهود ندارد. لكن در قالب و چهره ديگران امر و دستور مي دهد.

نشانه هاي مديريت سايه

  1. پخمه گزينی و چاپلوس پروری

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نكات مديريتي پنجشنبه دوم تیر ۱۳۹۰ 13:25

نكات مديريتي

  1. برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاس های آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

ايد‌ه هاي طلايي براي معاونان مد‌رسه پنجشنبه دوم تیر ۱۳۹۰ 11:23

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

شيوه سخنراني موفق پنجشنبه دوم تیر ۱۳۹۰ 11:22

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مقايسه مديريت در جهان مدرن و جهان سوم پنجشنبه دوم تیر ۱۳۹۰ 11:22

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مديريت بهره وري پنجشنبه دوم تیر ۱۳۹۰ 10:21

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

توصيه هاي مهم در مديريت جمعه دوازدهم شهریور ۱۳۸۹ 19:47


برچسب‌ها: توصيه هاي مهم در مديريت
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

روش هاي ترور شخصيت توسط مديران سه شنبه دوازدهم مرداد ۱۳۸۹ 19:47


برچسب‌ها: روش هاي ترور شخصيت توسط مديران
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

ده ويژگي مديران نا كارآمد سه شنبه بیست و نهم تیر ۱۳۸۹ 9:9


برچسب‌ها: مدير موفق, ويژگي هاي مدير موفق
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مديريت از ديدگاه قرآن دوشنبه بیست و چهارم خرداد ۱۳۸۹ 12:16


برچسب‌ها: مديريت از ديدگاه قرآن
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

مدیر موفق کیست؟ دوشنبه ششم اردیبهشت ۱۳۸۹ 13:24


برچسب‌ها: مدير موفق, ويژگي هاي مدير موفق
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

دو چهره مختلف در مدیریت پنجشنبه دهم دی ۱۳۸۸ 19:46


برچسب‌ها: دو چهره مختلف در مدیریت, چهره آشکار, چهره پنهان
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |

ويژگي هاي يك سازمان خلاق سه شنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۸۸ 12:17


برچسب‌ها: سازمان خلاق
نوشته شده توسط مهـرعلی گراوند  | لینک ثابت |